دانلود آزمون پیش درمانگاهی دامپزشکی شهریور 1400 و تطبیق سوالات + بررسی سطح آزمون
آزمون پره انترنی دامپزشکی شهریور 1400، آزمونی در سطح متوسط بود که بار دشواری این آزمون غالباً بر دوش آناتومی، پاتولوژی، فیزیولوژی و فارماکولوژی بود.
کماکان همچون آزمونهای گذشته در درس بیوشیمی سوالات متفاوتی از مباحث مسیرهای بیوشیمیایی داریم. مشکل اینجاست که دانشجویان تا اسم بیوشیمی میآید درس را حذف میکنند. درصورتیکه اگر شما برای مطالعه این درس مقداری زمان بگذارید حداقل نیمی از سوالات آن را بدون مشکل میتوانید پاسخ دهید. حیف است که این فرصت را از خودتان دریغ کنید.
درس آسیب شناسی (پاتولوژی) که در آزمون قبل متعادل طرح شده بود در این آزمون سوالات دشوار تا بسیار دشواری را داشت. در واقع طراحان سوالات بخشهای فارماکولوژی و فیزیولوژی و آسیب شناسی اقدام به طرح سوالاتی در قالب “کدام گزینه صحیح است یا کدام گزینه نادرست است” کرده بودند. نکتهای که این تیپ سوالات دارند این است که یک سوال هستند ولی هر گزینه آنها سوال دیگری است و شما باید پاسخهای صحیح هر 4 گزینه را بدانید.
درس آناتومی نیز سوالات دشواری داشت. مسئلهای که درمورد سوالات آناتومی وجود دارد این بود که طراح اصرار داشت که دانشجو از نزدیک لاشه و نمونههای آناتومیکی را دیده باشد.. یعنی شما تسلط کاملی روی مباحث عضلات هم اگر میداشتید یک مرتبه با یک سوال بسیار به ظاهر ساده مواجه میشدید که مثلا کدام بخش عضله بزرگتر است! در این آزمون حدود 2 تا 3 سوال با این سبک داشتیم.
درس بافت شناسی، ایمنی شناسی، ویروس شناسی و باکتری شناسی نیز همچون گذشته سوالات استاندارد و متعادلی داشتند. با اینحال مقداری کمی سطح سوالات باکتریشناسی افزایش پیدا کرده بود. سوالات بخش انگل شناسی هم سطح مناسب و متعادلی داشتند.
سوالات مرتبط با بهداشت و پرورش ماهی، بهداشت و پرورش دام، صنایع مواد غذایی، بهداشت شیر و کنترل کیفی سوالات متعادل و مقداری سادهتر از آزمون قبل داشتند. البته درس بهداشت و پرورش طیور همچون گذشته مقداری دشوار بود.
متاسفانه این آزمون نیز حدود 4 تا 5 سوال ناصحیح داشت که در کلید منتشر شده از سمت آزمون دات نت گزینههای اشتباهی علامت خورده بودند. امیدواریم به اعتراضات مرتبط با این اشکالات رسیدگی مناسبی انجام شود.
به صورت کلی آزمون شهریور 1400 آزمونی بود که در تقابل 2 دسته از دروس قرار داشت. دروس آناتومی، فیزیولوژی، پاتولوژی و فارماکولوژی آن را به سمت دشوار بودن میبردند اما سایر دروس سعی در متعادل کردن سطح آزمون داشتند. نتیجه این تقابل یک آزمون در سطح متوسط بود.